sâmbătă, 29 august 2020

Metropola, noul 'stat'. Primarul, adica noul Presedinte

 globalizarea s-a epuizat. globalizarea care era cauza.

globalizarea care e efect e cea care unifica, iar ea, spre deosebire, e iitiata la nivel micro.

urmatorul nivel de dezvoltare, in civilizatie,presupune manifestarea metropolelor pe post de generatoare de diferente de potential care permit manifestarea miscarii.

statul e un produs expirat, metropola e noul produs generator de miscare, deci de viata in civilizatie. 

daca transferul definitiei ecuatiei de miscare, de la stat catre metropole, va fi initiat in termen scurt, in acelasi termen se permite si initierea procesului de echilibrare a dinamicior nu doar in state ci si in civilizatie. 

globalizarea, azi, poate fi asemanata cu un CAP, cu o balta. migrarea definitiei ecuatiei de miscare catre metropole e singura capabila sa permita o miscare antiturma, antibalta, antiCAP, abia asa generindu-se miscare. 

orice oras ar trebui sa spere sa devina metropola. ba se prea poate ca abia un oras suficient de mare, dar si suficient de mic, sa fie cel care permita o dezvoltare de tip fibonacci. 

treaba statului ar fi urmatoarea: 

sa sustina dezvoltarea metropolelor care programatic isi definesc tinte care presupun dezvoltari in stil fibonacci, singura capabila sa defineasca diferente de potential suficient de discrepante fiind...focusarea! 

'orasul' e noua esenta capabila sa asigure dezvoltare in stil fibonacci in civilizatie.  primarul unui oras, primarul unei metropole devine, astfel, presedintele orasului', acesta fiind singurul care decide asupra definitiei ecuatiei de miscare. 

lumea mare se va misca in sens invers. daca pina acum diferentele de potential erau definite intre state, sau chiar continente, de acum ele vor fi definite intre orase, intre metropole. sa fii cetatean al unei metropole de top va avea ca efect posesia unui pasaport care iti va permite accesul in...pesemne toate metropolele de acelasi tip, indiferent unde sint ele amplasate pe planeta.

pasaportul va migra de la unul care apartine unui stat la unul care apartine unei metropole. pe de alta parte toti cetatenii unei metropole vor urma ecuatia de miscare a metropolei, noua libertate fiind aceasta: ai toata libertatea sa urmezi ecuatia de msicare a metropolei. 

treaba statului va mai fi doar asta: sa echilibreze dinamicile civilizatiei cu exprimari ale Naturii. Civilizatia se cere dinamizata in stil fibonacci, iar Natura are nevoie doar de spatiu si timp pentru exprimare, ecuatia ei de miscare fiind deja de tip fibonacci.

redefinirea tuturor definitiilor care se manifesta intr un stat devine ceva de bun-simt, pentru ca statul, asa cum arata astazi, e un produs expirat. e mai cu folos sa fie aruncat la gunoi, decit sa genereze reactiuni care pot, la limita, demola chiar statul (acest tip de reactiuni fiind chiar cel care a dus la disparitia tuturor civilizatiilor de pina acum, de unde rezulta ca sint implacabile, odata initiate )


vineri, 28 august 2020

a fi SI a nu fi

Eroarea tronează peste tot!

                                                            Petre Ţuţea în Nelinişti metafizice


( Corectia erorii troneaza peste tot. De fapt cu corectia erorii se incepe, abia apoi apare si eroarea.)



Dumnezeu contopeşte libertatea cu necesitatea şi deci cu ordinea. Unul din paradoxurile ordinii creştine este acesta: atotputernicia lui Dumnezeu nu anulează liberul arbitru, fiindcă adaptarea mecanică face inutil efortul pentru mântuire.

Petre Ţuţea în Nelinişti metafizice


( tu iti doresti iar universul iti implineste dorinta. insa te invata 'a fi' prin 'a nu fi', adica iti arata dorinta aratindu-ti ce nu e ea. pentru ca nu pe pisc tre sa ajunga omul, ci la origine. singura dorinta posibil de dorit, care se implineste prin a fi este cea care il poarta in sine si pe a nu fi, aceasta fiind nonactiunea. 

Corectia erorii troneaza peste tot. De fapt cu corectia erorii se incepe, abia apoi apare si eroarea.)


-Când mă gândesc la omul liber şi la omul înlănţuit, îmi vin în minte vorbele lui Faust: iubesc pe acela care doreşte imposibilul.

Petre Ţuţea în Nelinişti metafizice

( Infinitul, adica Perpetuum Mobile, adica Nemurirea, se poate manifesta exclusiv daca imposibilul e dorit.

iubirea celui care isi doreste imposibilul, adica Nemurirea, e Anti, pentru ca ea se opune Iubirii celui care nu-si mai doreste nimic, pentru ca are deja totul, in Inima lui, avind, astfel, si Vesnicia tot acolo. dorinta inlantuie, lipsa ei elibereaza. faza e ca lipsa ei e un efect, nu o cauza, adica nu poti gasi lipsa dorintei, ci cauza care o genereaza...

cunostintele lui Goethe despre Creatie ridica Faust la masura unui compendiu pe care io il declar inaccesibil majoritatii covarsitoare a cititorilor de Faust.

Faust e un compendiu, nu o drama, iar Goethe e un maestru, nu un scriitor. Doar un alt maestru poate citi Faust ca pe o drama, 

toti ceilalti, si asta pare a fi ceva de bun simt cit timp au Faust in brate, ar fi in regula sa l simta ca pe un compendiu, pentru a carui deslusire se prea poate sa aiba nevoie de intreaga viata... )

:)

 -La tinerețe judeci, la bătrânețe ierți. Carmen Sylva (la tinerete te ierti, la batrinete te judeci )


-Nu există decât o fericire: datoria.Carmen Sylva ( nu exista decit o fericire, datoria de a fi cel ce esti )


-Dumnezeu iartă. Natura niciodată. Carmen Sylva

( Dumnezeu iarta. Natura niciodata. 
Dumnezeu, Natura,...tot aia. 
Dumnezeu nu iarta niciodata. cel care se judeca, se iarta. omul se judeca, omul se iarta. 
Dumnezeu Iubeste., daia l-a facut pe om dupa chipul si asemanarea sa.  asa fiind facut, omul se iarta pe el insusi, ca poate. ...dar stai sa vezi cind se judeca singur, cit de infricosator o face! )  


-Dacă lumea este un vis, de ce n-am putea să coordonăm șirul fenomenelor sale cum voim noi?
Mihai Eminescu
( asta si facem. dupa cum ne e voia, asa si dorinta, asa si viitorul. )


-Egalitatea nu există decât în matematică.
Mihai Eminescu
( si tocmai de-asta matematica defineste libertatea prin spatiul si timpul care se manifesta...intre cei egali )


-E în zadar să vorbești celui care nu vrea să te asculte.
Mihai Eminescu
( dar nu e in zadar sa vorbesti celui care nu vrea sa te asculte azi. )


-A aștepta să culegi altceva dintr-un pământ decât ceea ce a fost semănat în el, ar fi copilărie.
Mihai Eminescu  
(a astepta sa culegi altceva, dintr un pamant, decit ai semanat in el inseamna Nadejde.)


-Școala va fi școală când omul va fi om și statul va fi stat.
Mihai Eminescu
(scoala va fi Scoala cind omul nu va mai fi om, iar statul va fi imposibil. )


-Nu cumva îndărătul vieții e un regizor a cărui existență n-o putem explica?
Mihai Eminescu
( nu cumva inaintea vietii e acelasi regizor?
prin urmare nu cumva viata nu presupune actori, ci regizori? )


-Oamenii se-mpart în două: unii caută și nu găsesc, alții găsesc și nu-s mulțămiți.
Mihai Eminescu
( oamenii se impart in trei categorii. 
unii cauta, 
unii cauta si nu gasesc, daia se vor intoarce la cautat...si maine,
unii gasesc si nu sint multumiti.
primii vor ajunge sa se gaseasca pe sine,
ultimii vor ajunge sa se nege pe sine,
cei din mijloc dispar in ceata, fiind chiar ceata, de fapt... )  


-Lumea-i visul sufletului nostru. Nu există nici timp, nici spațiu - ele sunt numai în sufletul nostru.
Mihai Eminescu
(daca timpul n ar exista, si nici spatiul n ar exista, Calea n-ar mai exista, iar omul n-ar mai cunoaste Binele si Raul. atunci cind timpul si spatiul nu mai exista, nici omul nu mai exista, din om ramanand doar Fiul Omului, care-i e Omului si Minte...si Inima. )  


-Adevărul e stăpânul nostru, nu noi stăpânim adevărul.
Mihai Eminescu
(Adevarul e stapanul nostru si noi stapanim adevarul. Asta face din om nu Dumnezeu, ci Dumnezeul care s-a Oglindit in el. )


-

virusul-nonactiune si calea lui catre 'actiune'

virusul e o nonactiune.
orice actiune asupra virusului il va transforma pe aceste in reactiune, adica il va transforma intr o forta, care va actiona.

aceasta e povestea virusului care s-a nascut nonactiune si a fost metamorfozat, de oameni, intr o actiune.

singurul vaccin care ăastreaza virusul in starea de nonactiune e cel disponibilizat de o inteligenta artificiala  capabila.

prim ministri

 globalizarea s-a epuizat. gata!

unificarea, adica varianta superioara a globalizarii, se desfasoara la nivel micro.

prin urmare tarile care conteaza vor fi metropolele, presedintii de state vor fi primarii metropolelor, care vor avea libertatea totala de a seta ecuatia de miscare a metropolei astfel incat ea sa se suprapuna peste o dezvoltare de tip fibonacci.

dezvoltarea de tip fibonacci, in era postglobalizare, va fi preluata de metropole. ele si doar ele pot fi cele care definesc diferente de potential, generindu-i miscare, viata, civilizatiei.

Adevarul

Adevarul e stapanul nostru si noi stapanim adevarul. Asta face din om nu Dumnezeu, ci Dumnezeul care s-a Oglindit in el. 

invatamantul online

 oamenilor nu cipurile le pipsesc, ci ciripurile Ș)))))

prin urmareoamenii vor zbura folosind ori mintea, ori inima.

asa si cu invatamantul, el se va intimpla online,profesorii fiind aceeasi... AlexaȘ)),

sau offline, caz in care cunoasterea vizeaza sinele omului.

cei care asteapta o alta cale, un alt fel in care invatamantul se va exprima...doar vor asteptaȘ))

catalizatorii

pentru ca oamenii sint produse expirate, daca referinta e civilizatia, 

ei au tendinta sa se opuna dezvoltarii de tip fibonacci pe care civilizatia e obligata s-o urmeze.

prin urmare pentru ca oamenii sa accepte dinamici de tip fibonacci, chiar daca aceste dinamici nu-i mai cuprind, in poveste vor aparea catalizatori capabili sa-i miste pe oameni...in directia potrivita.

iar pentru ca dezvoltarea de tip fibonacci nu poate fi negociata, nici potenta catalizatorilor nu poate fi negociata. ei vor fi suficient de capabili incat sa i miste pe oameni, suprapunindu-i peste ecuatia de miscare a civilizatiei, care devine referinta unica.

neputintele oamenilor vor fi chiar cele pe care le vor viza catalizatorii, pentru ca potenta catalizatorilor e definita din start folosind impotenta oamenilor.

omul si civilizatia. omul, un produs expirat

omul si civilizatia tind sa devina incompatibile.

omul, vazut prin ochii civilizatiei, e vazut ca pe un produs expirat.

exprimarea superioara de care are nevoie civilizatia, pe pozitia omului, se numeste robot si inteligenta artificiala.

esenta civilizatiei nu se va mai numi om. iar pentru ca civilizatia pune la indoiala Natura, esenta civilizatiei se va numi antiom. antiomul fiind fix ceea ce  nu e omul, fiind, de fapt, Oglinda din Pamant, a omului.

prin urmare civilizatia va tinde sa isi redefineasca esenta, redefinindu-si miscarile. de voie sau mai degraba de nevoie, toate miscarile civilizatiei vor presupune o exprimare online, virtuala, care si ea va tinde sa fie dinamizata unitar, generatorul de miscare numindu-se inteligenta artificiala.